A nemrég lezajlott sebes-körösi verseny dobogósai nyilatkoznak a „tutiról”, avagy a polibogár visszatér!

Köszönjük!

Balog „Bubu” Tibor (I. helyezett)

Délelőtt

Lee javaslatára a Komádi híd fölé mentünk kb. 4-5 kilométerrel, én folyásnak fölfelé indultam. Az volt az elképzelésem, hogy kevés dobással, inkább csak a teljesen tuti helyeket horgászom meg és inkább többet megyek. Ebből az lett, hogy baromi sokat mentem és nagyon keveset horgásztam. Sok helyen be sem tudtam menni a vízbe és nem igazán találtam a tuti pályát. Kb. délben találtam jó helyet, a víz fedettsége miatt 10-es horogra (Gamakatsu F314) kötött polival horgásztam. Előtte többször rápróbáltam nedvessel is, de nem volt nyerő. Itt végre megtört a jég, egy 52 centis domolykót fogtam ami rendesen kihajlította a horgomat. A délelőtti fordulóban összesen kettő darab (22 cm, 52 cm) halat fogtam.

Délután

A pazar ebéd után (köszi: Pubi + CsB) nekivágtunk a délutáni etapnak. A Komádi hídon áthaladva néztem, hogy milyen kicsi víz van a híd alatti részen. Ez kell nekem!  Engem itt rakjatok ki! Közvetlen a híd alatt fürdőzők ordibáltak ezért egy kicsit lejjebb kezdtem vallatni a vizet. A folytatásban szintén polival, csattanósan prezentálva a lehető legtovább természetesen sodortatva pecáztam. A pálya alján a még gázolható utolsó bokor adta a délutáni legnagyobb halamat (45 cm). Előtte igazi élménypecában volt részem, tíz db fölött fogtam harminc és negyven centi között.
Összességében melós peca volt.

Bak „Túrigyerek” Viktor

Délelőtt

A nem sok alvást követő éjjel elég hamar reggel lett. Na nem a hellyel, vagy az emberekkel volt a probléma, csupán jól éreztük magunkat egymás közt. A reggeli formaságok után jó néhányan a víznek vettük az irányt. Egy „tuti” tippet kapva elindultam a szakáli hídtól komádi irányába. Egy kanyarhoz érve megpillantottam az ígéretesnek vélt pályát. Tudtam, nem kérdés, itt bizony lennie kell jó halnak. A vízbe beérve feltettem egy 8-as polibogarat. Semmi cicomázás nem volt rajta. Fekete dubbing test megtépőzárazva és természetesen a fekete poli. Egy bokor mögötti részen kezdtem. Második dobásra jött egy 36-os. Gyors fotó után ment is vissza. Még néhány dobás, de semmi érdeklődő nem volt a legyemre. Fölfelé sétálva a túlsó oldalban egy kövezés volt, előtte rálógó falomb. Na mondom magamnak, itt tuti állnia kell valami giga-mega domolykónak. Toccsan a poli, ahogy azt kell, hatalmas toló, de a vége elmarad. Oké, nyugalom, türelem, itt van, csak meg kell fogni. Tíz perc várakozás után újabb próbát tettem. Dobás, toccs, toló, hal lefordul. Rádobtam még párat, de arra már senki nem érdeklődött. Ekkor kijöttem a vízből. Kb. 100 méter séta után volt egy fa, ami a víz közepére lógott. Ez az! Start befele! Föllopakodtam a fa mögé kb 15 méterre. Kis szemlézés után nem tudtam többet várni, dobnom kellett. Nem láttam halra utaló jelet, de éreztem a jelenlétüket! A toccsanást követő másodpercben egy finom kis szippantás. Mondom nem vágok be mert tuti valami pici hal szedte le. Mire lefutott a gondolat azon kaptam magam, hogy valami tépi a zsinórt befelé a kezemből! Éreztem nem kicsi lesz! Kb. öt perces fárasztás után sikerült a merítőbe terelni. Jesszus, de szép! Irány a part, mérjük meg szépen. 50+, ez az, jött a nagy öröm! Egy cigaretta után visszamentem a vízbe, rápróbáltam újból a helyre, de sajna több halat nem adott! Indulás a központba! CsB és Pubi remek kis csülkös babos káposztát rottyintottak!

Délután

Tele a pocak, irány a part! A komádi híd alatt voltam nem messze, max. egy km. Elég kemény a pálya, a víz tele bedőlt fákkal, az én oldalam és a túloldal is. Viszont maga a víz majdhogynem megközelíthetetlen! Kb. két méteres csalán, szeder és minden, ami meggátol, hogy eljuss a vízig. Na de nem adjuk fel! Sikerült egy helyen becsúszni a vízbe. Némi időzés után bedobtam a fa mögé, egy 34-es le is szedte. Gyors fotó és peca tovább. Fölfelé indulva a fa tövében sikerült átmennem. Bokros volt a víz széle, de éppen csak bimbóig ért. A bokor túloldalánál hatalmas cuppanás. Tudtam, egy lehetőségem lesz, nem szalaszthatom el! Egy nyakatekert dobással sikerült a legyet kb. a szedés fölé pottyantani és elemi erővel rontott a légyre egy szép domi. Ő volt a 42-es. Nem volt nagy küzdelem, hamar föladta. Kimentem a partra fotózni és vissza peca. Több érdeklődő nem érkezett a bogaraimra. Lassan itt az idő vége, hát el is jött. Indulás vissza a vadászházba. Némi kis kavarodást követően eredmény hirdetés következett. Örülök, hogy egy ilyen színvonalú találkozón ilyen emberekkel lehettem együtt, mint amilyenek ti vagytok! Jó volt látni a régi arcokat és megismerkedni újakkal!
Aztán toccsanjon rendesen az a poli, mert különben csak nézegeti!

Tölgyesi „Lee” Levente

Délelőtt

3.6 km-rel a komádi híd fölött tettük le a kocsit, és én azt mondtam: ha jó, ha nem, én itt fogok pecázni. Nem is mentem kb. 200 métert összesen. Ahová megérkeztem, ott volt egy finom duzzasztás, ami alatt és felett jó pályák voltak. Mindenekelőtt gondoltam kipipálom a kötelező halfogást és még a partról a magas növényzet takarásából fogtam egy 25 cm-es domit nedves darázzsal. Ezután begázoltam a vízbe és a zúgó alatti húzós túlpartot dobáltam.  Ekkor már átváltottam egy dagi fekete poli légyre, amit 10-es vékonyhúsú szakállnélküli horogra kötöttem, de a légy biztosan volt  2 cm és meglehetősen vaskos. Csomózott lábakkal, sárga poli jelzővel. Azért váltottam erre, mert legutóbbi Körös pecámon az volt a tapasztalatom, hogy a nagy halakat nagyobb, húsos falatokkal lehetett felcsalni. Be is jött a számítás, mert a partszél és a vele párhuzamos hínársáv közötti gyorsan folyó részen akasztottam is egy 39 cm-es halat. Legutóbbi pecámon volt 46, 48, 50 cm-es is, így tovább hajtott a lelkesedés. Mivel a duzzasztás fölött ijesztően mély volt a víz, ezért kimentem a jobb partra és próbáltam beállókat keresni, vagy törtem magamnak újat. Több szép domit is láttam így, de nagyon körülményesen lehetett a partról úgy bedobni a legyet (sokszor csak pöccintve) hogy utána garantált lehessen a bevágás. Egy ideálisabb nyiladékban megláttam egy nagyobbacska domit és szépen elé dobtam a legyet, csak közben egy kicsit fel is csavarodott a faágra a zsinór. Így félig visszatartva a legyet mégiscsak sikerült érdeklődést kicsikarni a domiból, ami szépen lecuppantotta a legyemet és mivel szinte azonnal bevágtam és megpipáltattam a halat ezért néhány másodperc alatt a kezembe foghattam az aznapi legnagyobb halamat, egy 45 cm-est.

Délután

A Komádi híd alatt 2 km-rel szálltam ki a kocsiból, és vaskalapos módon itt is  csak azon a környéken akartam horgászni. De mivel itt nagyon mély volt végig a pálya, ezért kénytelen voltam helyet változtatni és szinte végig a parton maradva, már-már hőgutát kapva partról horgásztam. Meglepő módon sok szép halat láttam, de a körülményes prezentáció miatt nem tudtam érdeklődést kicsikarni a halaktól. Majd egy órát elvacakoltam mire kifogtam nagy keservesen egy 29 cm-est. Kicsit megkönnyebbültem, mert a délelőtti szektor 3 helyezéshez délután mindenképpen kellett a halfogás.  Szintén egy óra kellett ahhoz, hogy egy kicsivel nagyobb halat tudjak fogni, egy 32 cm-est. És az utolsó fél órában sikerült megfogni a legnagyobb 38-ast. A felszerelés 9 lábas 5-ös Stickman bot, WF5F SA Mastery Trout zsinór, 20-as előke és szinte végig polibogár volt.