Minden évben van néhány olyan esemény, amire nagyon készülök. Általában ezek a tervek szoktak dugába dőlni. Nem volt ez másként idén sem. Mikor Mani bejelentette, hogy arra a vízre szervez versenyt, amiről annyit áradozott, akkor azonnal tudtam mit csinálok május végén. Otthon is lestipi-stopiztam a hétvégét, vadul gyűjtöttem az infókat, szerveztem a leutat. Persze beütött a krach és május 29. délelőttre olyan program került, amit nem tudtam lemondani. Így az összes Bogaras Testvéremnek elsírtam a bánatom, mire egyöntetűen azt a választ kaptam, hogy ne sírjon a szám, hát menjünk le valamikor máskor. Ebből az elmúlt hétvége lett.

Savinja

A pechsorozat persze nem ért véget a verseny kiesésével, mert hosszantartó szárazság után csütörtök-péntek majd 30 mm eső esett a Savinja vízgyűjtőjén, így a 45 cm-es nazirjei vízállásból hipp-hopp 85 lett (a vízhozam 5 m3/s-ről 28-ra nőtt). Már kezdtem temetni a túrát, de a bennszülöttek és a helyet ismerők megnyugtattak, hogy jó lesz az. Három Bogaras testvéremmel (Marabu, PIstván, GViktor) hajnal 4 kor indultunk szombaton, Kanizsán csatlakozott Szabó Levi is. Hamar letekertük a 400 km-t, lévén csak az utolsó negyedórát tettük meg szimpla autóúton, a többi pálya. Mikor odaértük, az eső még szemetelt. A víz tényleg magas volt és erősen tört (maximum 20-25 cm-t lehetett belelátni), de Levi némi pereccel és az erre feljövő temérdek pisztránggal hamar lelkesedést öntött belénk.

A B szektor alja

Napijegyet a mozirjei híd oldalában található kis tó büféjében vettünk (60 EUR/2 nap), majd beszaladtunk a Levc panzióba, ahol foglaltunk szállást (kényelmes szállás, jó reggeli, a víztől még gázlóban is lesétálható távolságban 26+1 EUR/éjszaka reggelivel, három nap felett már csak 22+1 EUR). Utána irány a víz! A verseny „B” szektorának környékét bogarásztuk végig. Mondjuk én konkrétan a Dreta alsó 2-300 méterét horgásztam, sötét gammarusokkal és a Levitől kapott nagyfejű, sötét jig horogra kötött nimfákkal (szürke, fekete barna színek, némi hot spottal). Nem volt kánaán, de fejenként tizendarab halakat fogtunk: sebest, pért, szivárványost vegyesen, 25-től szűk 40 cm-ig. Végigsétáltam a versenyszektor egy részét is, de azt inkább csak a nézelődés miatt. A víz estére tiszta volt (reggel még esett!), bár még eléggé szaladt, de a szektor teteje így is kényelmesen gázolható volt.

Dreta

Másnap reggel a hajnalt gondosan átaludtuk ld. még dolgozó ember, ha végre nem rohan? Némi nézgelődés után 9 környékén kerültünk vízbe. Ezen a napon az „A” szektort horgásztuk. Naivan az országút felőli oldalról próbáltunk vízreszállni, ami közel lehetetlen, mert meredek a part, ráadásul szinte végig bokros és a sodrás is javarészt azon az oldalon szalad, de méginkább rohan ennél a vízállásnál. Azért jó tudni, hogy (mint utóbb kiderült) az arborétumon is keresztül lehet menni ingyen, és onnan nyírt gyepről lehet bemászni. Egy hatalmas zakó után (gyorsan öregedtem a mozgásomban 20 évet) csak sikerült vízbe evickélnem, majd közvetlenül a nagy zúgó alatt kezdtem és innen végighorgásztam a szektor aljáig az egész szakaszt.

A nyerő oldal

Az arborétum felőli oldalon még magasabb víznél (60-70 cm) is végig gázolható. Egy kósza szedés és egy ideális szárazlegyes pálya láttán a gyors, rohanó vízben elkezdtem vaskosabb szárazakat dobálni (Wulf, Humpy, 12-14) és innentől már tudtam, hogy miért is sajnálom mocskosul, hogy nem lehetek ott két hét múlva. Hihetetlen mennyiségű és méretű hal van. Elsősorban szivárványos, de sok a pér és akad sebes is. Mind a négyen nagyon sok halat fogtunk, esett 50 cm felett is, de 30-40 cm körül szinte számolatlanul. A pálya aljának lassabb vizén délután kettő körül minimális rajzásra olyan szedések voltak, ami csak szebb álmokban szokott lenni. Hol csoportosan delfineztek a szivárványosok az áramlás szélében, hol a mederben szedegettek a pérek, hol a bokor alatt egyesével, de ütemesen szedett egy szebb sebes. Itt már jók voltak a finom CDC-k (sárga-olív 16-os), de Marabu és PIstván tegzesekkel is szépen fogott (szürke, natúr őzszőr, 12-14-16). Hab a tortán, hogy Prof látott egy közel méteres szivárványost, és egy galóca többször megtámadta a horgán lévő 25-ös pisztrángot. Végezetül a két nap alatt összesen 2 db horgászt láttunk magunkon kívül. Szóval, aki jelentkezett az örüljön, aki nem az próbálja besírni magát, aki meg minderről lemaradt az próbáljon szervezni ide egy túrát.

Humpy

Egy „šarenka”…

Ezúton is köszönöm a társaságot a Testvériségnek, a hasznos infókat Levinek és Brucisnak, illetve az éceszt Maninak.